Най-древните
форми на реклама са това, което днес
наричаме „out-of-home advertising” (външна реклама)
и типичен пример за което са билбордовете.
Такива съобщения на открито са открити
във: Египет, Рим, Гърция, Арабия. През
Средновековието повечето хора били
неграмотни и затова ковачите слагали
на видно място пред своите работилници
подкови, обущарите – обувки, шивачите
– дрехи. Продавачите на плодове и
зеленчуци пък предлагали стоката си
направо от каруците и плащали на хора,
които да обявяват на висок глас какво
се продава и да хвалят качеството на
стоката. Реклами се появили в периодичната
преса за пръв път през XVII век. Те
промотирали най-вече лекарства, които
били особено търсени предвид множеството
епидемии, както и книги и вестници.
Тогава голям проблем били лъжливите
реклами, изтъкващи несъществуващи
качества на продукта, както и рекламите,
популяризиращи дейността на мошеници,
преструващи се на лечители или знахари,
такива реклами не липсват и днес.
През юни 1836 г. френският вестник „Ла Прес” пръв въвел платени реклами на страниците си, което му позволило да занижи цената си и да увеличи читателския си кръг. Тази политика бързо била приложена и от конкурентите му. Няколко години по-късно пък предприемачи в САЩ и Франция включили като отделен предмет на дейност рекламата, а през 1869 във Филаделфия била открита първата рекламна агенция – „Н. У. Ейър и синове”. Тя бързо набрала скорост и била една от най-влиятелните агенции в продължение на целия XX век. Постепенно се появило радиото, телевизията и така рекламата добила по-всеобхватен вид, впоследствие се появява и интернета, които е още едно добро поприще за рекламно въздействие.
През юни 1836 г. френският вестник „Ла Прес” пръв въвел платени реклами на страниците си, което му позволило да занижи цената си и да увеличи читателския си кръг. Тази политика бързо била приложена и от конкурентите му. Няколко години по-късно пък предприемачи в САЩ и Франция включили като отделен предмет на дейност рекламата, а през 1869 във Филаделфия била открита първата рекламна агенция – „Н. У. Ейър и синове”. Тя бързо набрала скорост и била една от най-влиятелните агенции в продължение на целия XX век. Постепенно се появило радиото, телевизията и така рекламата добила по-всеобхватен вид, впоследствие се появява и интернета, които е още едно добро поприще за рекламно въздействие.
Снимките, които съм прикачила към статията за от различни държави, в които съм виждала такива старинни реклами, а някои известни марки, които в момента имат магазин на такава търговска улица, която е запазила рекламните апели от предните векове, са запазили стила и също са направили рекламите си по този начин. https://www.facebook.com/pages/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/129759197173159?ref=hl



Няма коментари:
Публикуване на коментар