четвъртък, 11 октомври 2012 г.

Хуморът в рекламата

       
        Хуморът може да бъде едно истинско "маркетингово злато", ако е направен качествено. Той е много важен инструмент в рекламата, като средство за рекламно въздействие върху аудиторията. Ако не е поднесен както трябва обаче, той може да създаде впечатление, че бизнесът е отчаян или посредствен. Хуморът трябва да съответства на продукта или услугата. Някои марки наистина не успяват да съчетаят добре шегите със сериозността на предлагания от тях продукт или услуга. Със сигурност някои продукти са по-подходящи за хумористично интерпретиране от други. Подобен подход е по-ефективен при рекламирането на сравнително евтини, масово използвани и добре познати стоки. Това най-често са храни, вино, бира, прах за пране. При скъпи, слабо познати или нови и по-сложни продукти като коли, парфюми, банкови и застрахователни услуги подобни подходи са по-рисковани, а поради това и по-рядко се прилагат. В САЩ смешните реклами на скъпи продукти са около 10%, а при масовите стоки - около 40%. 
         В българските реклами също много започна да се използва хумора, като рекламно средство. Смехът в рекламата е тактика, която крие значителни рискове въпреки всичко. Една от причините е че някои хора нямат чувство за хумор и такъв тип реклама не би ги впечатлила. Хуморът често е за нечия сметка - блондинки, полицаи, чужденци и т.н. и понякога може човек, който няма чувство за хумор да се засегне. Със сигурност хумористичната реклама изключва някакви групи, но за сметка на това привлича по-силно други.  През 20-те години меродавно е било мнението, че хората не купуват от клоуни, поради което рекламата от онова време, не е акцентирала почти върху хумора. През 60-те години все още се смята, че сериозността прави посланието достоверно и убеждаващо, но през 80-те години се промъкват все по-убедителни мнения, че смехът може да продава. Всичко това се е дължало на определени нагласи в обществото. Все пак както трябва да рискуваме с нововъведения в рекламата, така трябва и да се съобразяваме с времето, в което живеем, за да можем да бъдем разбрани и рекламата ни да има успех. Днес смехът се оказва все по-лесно приеман в различни сериозни сфери - политика, масова комуникация, мениджмънт и дори медицина. 
           Неоспоримо качество на хумора в рекламата е неговата способност да привлича вниманието. По този въпрос повечето изследователи са единодушни. 94% от американските рекламисти смятат, че смехът по принцип работи, а 55% са убедени, че хумористичните подходи са по-ефективни и успешни от сериозните, за привличане на интереса.
          Затова когато правим своята реклама е хубаво да помислим как да включим някой забавен елемент в нея. :)http://www.youtube.com/watch?v=2e2XaeOqGwghttps://www.facebook.com/pages/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/129759197173159?ref=hl

Няма коментари:

Публикуване на коментар