понеделник, 13 май 2013 г.

Предимства и недостатъци на интернет рекламата

Основните предимства на рекламата по Интернет са следните:
  • Интернет е събрал в себе си всички най-важни свойства на информационните системи. Като водещи отличителни черти се явяват информационното изобилие;
  • Бързо предаване на рекламата с възможности за текущо актуализиране;
  • Разходите за разпространение и за достъп до потребителите са много ниски;
  • Възможност за насочване с много голяма точност към определена част от целева аудитория;
  • Несравними по отношение на другите медии възможности за следене на рекламното въздействие;
  • Посланието може да се предаде на няколко езика;
  • Използването на интернет като среда за разпространение на рекламни послания оказва значително влияние върху положителен имидж на фирмата.
Недостатъците на рекламата по интернет са следните:
  • Ограничен обхват в сравнение с другите медии. Все още интернет е неподходящ като основна медия за рекламодатели, които целят да достигнат широката аудитория;
  • Многобройни статии и реклами, разпространявани чрез мрежата, могат да пренатоварят читателя с много излишна информация и той да не обърне внимание на конкретната реклама;
  • Характерните за интернет хипервръзки могат да създадат по-персонифицирани реклами. Ако те обаче не са използвани както трябва, могат да доведат до дезориентация и объркване на потребителя;
  • Цените за поместване на рекламата са много ниски, но пък няма гаранция, че поместеното съдържание ще бъде видяно от всеки клиент.

   

Няма коментари:

Публикуване на коментар