неделя, 21 октомври 2012 г.

Ефикасни ли са рекламните брошури

     Рекламните брошури имат както някои предимства, така и някои недостатъци. Дали те са успешен начин за допълнителна реклама на нашия бизнес или не, ще разберем като разгледаме техните предимства и недостатъци.
Предимствата на рекламните брошури: 
  • Рекламата е евтина, не се изискват големи средства, за да поръчаш да ти напечатят рекламни брошури;
  • Можеш да опишеш в една брошура най-важните неща за рекламирането на една дейност или продукт;
  • Хората, които не използват интернет, ще могат да получат информация за рекламираната стока или услуга;
  • Дори и един клиент да отиде до магазина или офиса на една фирма и там да бъде добре посрещнат и информиран, за това, което го интересува, той не може да запомни всичко необходимо наизуст и винаги се интересува дали може да му се даде нещо, където е описано всичко важно. Като използва севъзможни определения, като например: "Имате ли някакъв проспект, брошурка, флайерка, листовка и т.н., която да ми дадете?";
  • Брошурите рекламират дейността на фирмата, дават информация за телефони, адрес, e-mail, сайт на фирмата;
  • Техният по-голям обем, сравнение с визитките, им дава възможност да се вмъкне и някакво изображение, което допълнително да информира клиента.
Недостатъците на рекламните брошури:
  • Когато се разпространяват халотично между хора, които не са се поинтересували първи за продукта или услугата. Като цяло брошурата, според мен трябва да бъде като допълнително средство за информация за стоката или услугата, а не като основно;
  • Когато се разпространява халотично, тя често е изхвърляна;
  • Пускането на брошурки по пощата също не винаги има голям ефект и често те са изхвърляни накуп с други подобни, без да се погледнат;
  • Обемът на брошурата понякога може да бъде проблем и брошурата да бъде изхвърлена, ако е много голяма и няма къде да бъде прибрана. Особено като се има предвид, че много мъже не носят чанти, като жените и дори да имат те са малки и надали ще ги пълнят като нас жените с какво ли не :);
  • За разпространението на брошурите трябва да се наеме човек;
  • Най-често човекът, който е нает за разпространението на брошурите няма никаква представа за дейността на фирмата и като раздава брошурите не обяснява нищо, а безмълвно ти я бута буквално в ръцете, дори и понякога ти дава по няколко, сякаш иска да се отърве по-бързо от тях. Имаше дори и един виц, за рекламните брошури, който гласеше следното: "Защо ти дават рекламни брошури по улиците? Ами, за да ги хвърлиш ти, а не този, който ги раздава." :) Мисля, че за да не се изхвърлят толкова често рекламните брошури, те трябва да бъдат раздавани от хора, които са запознати с дейността на фирмата и които да могат да отговорят, на възникналите евентуални въпроси на потенциалните клиенти, както са промоутърите.
     Аз смятам, че има смисъл от рекламните брошури преди всичко, но те трябва да бъдат като допълнително рекламно послание, а не като основно и много внимателно да се подбират хората, които ще ги разпространяват. Все пак дори и потенциалните клиенти да я изхвърлят впоследствие, важното е да са прочели поне нейното съдържание и ако имат нужда от дадената услуга, те ще се възползват и ще се поинтересуват по-задълбочено.
Какво е вашето мнение за рекламните брошури? Изхвърляте ли ги или се възползвате от тях?https://www.facebook.com/pages/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/129759197173159?ref=hl

Няма коментари:

Публикуване на коментар