неделя, 26 май 2013 г.

Същност на интернет рекламата. Как да рекламираме по интернет

          Тенденциите за развитие на международния комуникационен процес е тясно свързан с глобалната info мрежа. Рекламодателите проявяват все по-голям интерес към този нов рекламен канал. Тук като рекламоносител се явява самата компютърна мрежа в цялото й многообразие и форми. 
         Формите за рекламиране в Интернет са твърде разнообразни. Едно от основните неща, които трябва да направи всяка една фирма е да има собствен сайт в интернет. По този начин фирмата ще може да привлече повече клиенти. Особеност на рекламирането в Интернет се явява необходимостта от осъществяването на допълнителни действия по популяризирането на собствения сайт чрез следните начини:
• Регистриране на фирмения сайт в търсещи машини;
• Регистриране в уеб директории или каталози;
• Реклама в социалните мрежи: Facebook, Twitter и други;
• Друг начин е бартерният обмен на препратки. За целта не е необходимо наличие на партньорските отношения, достатъчно е наличието на относително равенство в показателите за посещаемост на сървърите. Обмяната с препратки може да се прави с всеки, дори и с конкурентите. Съществуват също така и специални системи за безплатни препратки – така наречените Link Exchange;
• Предимството да са основен и най-разпространен начин за пряко рекламиране в мрежата имат така наречените банер реклами. На много малка площ рекламодателят получава идеална възможност за представяне на своя продукт, услуга или просто за утвърждаване на фирменото си име.
         Банерът представлява графично изображение, което се помества на различни места в конкретна добре посещавана Интернет страница. Има хипервръзка (препратка, линк) към страницата на рекламиращата фирма. Банерите се правят в най-различни форми и размери. Банерната реклама представлява най-популярният начин за привличане на трафик (посетителите) към даден уебсайт (сървър). Най-често банерите съдържат името на компанията, рекламен лозунг или описание на даден продукт, както и призив за действие от рода на “Click here!”.
       За целите на Интернет рекламата могат да се използват и други по-елементарни и достъпни средства, освен банерите. Някои от тези небанерни средства за реклама позволяват на фирмата да получи резултати от Интернет още от първия ден на свързването. Едно от тези средства е електронната поща (e-mail). E-mail е евтин и удобен канал за връзка с партньорите и клиентите, особено от чужбина, с цел предаване и получаване на различна специализирана информация. Размяната на електронни документи, видео – и аудиоматериали в Интернет позволява работа с няколко групи от хора едновременно, независимо къде се намират.
Електронната поща дава възможност както за масово, така и за персонално общуване. Фирмата може да разработи собствена система за регистрация на потребителите, като изгради лична база данни на всеки потребител.
       Друга форма на небанерна реклама е включването в така наречените дискусионни групи, които пряко или косвено засягат бизнеса на фирмата. Дискусионните групи се създават за обмен на информация и обсъждане на въпроси от определена тематика, като в дискусионните листи могат да пишат не само създателите, а и всички участници.
Друга форма на реклама е тази, свързана с използването на сайтовете за чат за поставяне на рекламно съобщение. Това е особено ефективно при поставяне рекламата в чатове на група с интереси в определена група.
       Следващата форма на рекламата, при която потребителят няма никакъв избор да не я види, освен ако не изключи монитора си – така наречената Interstitial – прекъсваща реклама. При този тип реклама на определен времеви интервал от престоя в сайта или още при неговото първоначално зареждане се стартира изпълнението на специална програма, която не зависи от действията на потребителя.  Изпълнението на тази  програма води до появата на определено изображение или дори по-често анимация на монитора, като потребителят със сигурност забелязва посланието.
      Интернет рекламата непрекъснато се развива и търпи промени. В бъдеще ще можем да наблюдаваме всевъзможни интернет реклами. За сега използвайки всички тези рекламни похвати ние ще можем да си извойваме добри позиции в интернет пространството и много нови клиенти.

http://www.google.bg/ads/adwords/?sourceid=awo&subid=bg-bg-ha-aw-bkhp0~23328797478
http://advertisebg.com/services-facebookadvertise.htm
http://www.payperclick.bg/facebook-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B8/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8/ 


Няма коментари:

Публикуване на коментар