понеделник, 6 май 2013 г.

Стимулиране на определени емоционални преживявания - втора част


       За стимулиране на емоциите в рекламата най-често се използват дразнители, които се преработват от дясното полукълбо, а именно - картини, музика и рядко - миризми. Използването на картинно изображение служи добре както при създаване на емоционален фон на процеса на продажба на даден продукт, така също и за изграждане на емоционален профил на продукта. Въздействието на картините е с ограничен или без когнитивен контрол и най-лесно може да подтикне към желаното действие.
Според изследвания на психолози най-силно активиращо въздействие има изображението на пистолет, следван от любовна двойка, девойки, пари, деца, природа, цветя, образа на човека от народа. Изследването установява силата на активиращото въздействие, но не и качеството на емоциите. Изображението на пистолет не се използва често в рекламата както поради отрицателния знак на емоцията, която предизвиква, така и поради ограниченията в много страни за използване на сюжети, които могат да подбудят към насилие.
Подобно на картинното е и въздействието на музиката, която се използва при радио- и телевизионната реклама. Тя също има емоционално стимулиращо въздействие при условие, че внимателно са подбрани мелодията, темпото, височината на звука и пр., и е съобразена с целевата аудитория. И ако чрез картината може да се създаде емоционален профил, то музиката обикновено служи за емоционален фон, който трябва да подпомогне привличането на вниманието и възприятието на стоките, да създаде благоприятна атмосфера за подпомагане и стимулиране на процеса на покупко-продажба.
Едновременното използване на картина, цвят, музика, както е при телевизионната реклама, дава по-големи шансове за успешно постигане на поставените цели. В този случай важното изискване, което трябва да се изпълни, е за съгласуване на въздействието на различните по вид дразнители. Само така ще може тяхното влияние да се засили и да се получат по-добри резултати.
И накрая трябва да се спомене възможността за стимулиране на определени емоции чрез текста в рекламата, преди всичко чрез рекламния апел. Неговотото въздействие, макар и преминаващо през когнитивен контрол, може да предизвика определени чувства, които, подсилени от разгледаните дотук визуални дразнители, да постигнат желания резултат.https://www.facebook.com/pages/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/129759197173159?ref=hl

Няма коментари:

Публикуване на коментар