сряда, 17 октомври 2012 г.

Продава ли сексът в рекламата

        През последните три десетилетия,  използване на сексуални апели в реклама е нещо обичайно. Рекламата със сексуална насоченост е един много добър рекламен похват за въздействие върху потребителите. Много фирми използват този похват и то доста успешно. Важното е рекламата да бъде направена сдържано, да бъде добре издържана, направена със стил. От значение е също така да се знае, че не всеки продукт може да бъде рекламиран по този начин. Сексуалността е един от най-силните инструменти на маркетинга и в частност рекламата. Изследванията сочат еднозначно ръста на продажби след използването на секс апели. Ефективни са при привличане на бърз интерес, задържане на интереса, и по отношение контекста на интереса, който кореспондира с вътрешните желания на потенциалния консуматор. Ежедневно средностатистическият потребител бива атакуван от стотици съобщения с търговска цел. Затова една от най-главните задачи на една реклама е да привлече вниманието. Сексуалната тематика, отново, е най-доброто средство за целта. Разбира се и с този похват за психологическо въздействие върху потребителя не трябва да се злопотребява и да се стига до крайности, защото това може да подразни зрителя и да предизвика неговото възмощение и негодувание. По този начин може да се предизвика неговото внимание от провокативното предложение за рекламно послание, но интерес да се сдобие със рекламираната стока, няма да има. Всичко трябва да бъде много добре преценено, за да не се получи от този силен похват за въздействие, отрицателна реакция и възмощение. Специално внимание заслужава фактът на честото, понякога неоправдано използване на еротични символи и съдържания в рекламата. Убеждението на производители, пък и на рекламни специалисти, че еротиката “може да продаде всичко”, не веднъж е подлагано на сериозна критика. Примери за реклами със сексуална тематика в България са на: Мастика Пещера „Страст на кристали”, Водка Flirt, ЕМ Комерс сервиз – Ауспуси (лично на мен ми се вижда прекалено агресивна реклама)

Няма коментари:

Публикуване на коментар