неделя, 28 април 2013 г.

Стереотипите в рекламата

          Стереотипите могат да бъдат както положителни, така и отрицателни. В първия случай стереотипът работи в полза на рекламодателя. Пример: „Всички знаят, че японската техника е най-сигурна”. Във втория случай затруднява налагането на даден продукт на пазара. Пример: „В Русия не правят хубави мотори”. Стереотипите могат да бъдат:
  •     Национални (японско качество, гърците са стиснати);
  •     Етнически (негрите са най-добрите певци);
  •     Полово насочени (жените не могат да бъдат добри шофьори);
  •     Възрастови (вече съм на 35 години, стар съм за дискотека);
  •     Потребителски (хубавото не може да бъде евтино) и много други.
            В повечето случай създаването на един стереотип е от недостатъчна информация. Когато ние нямаме намерение, време, енергия или желание да анализираме внимателно една ситуация, когато бързаме или се затрудняваме да направим своя избор, ние често прибягваме към стереотипите съвсем неволно.https://www.facebook.com/pages/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/129759197173159?ref=hl

Няма коментари:

Публикуване на коментар